Nu de tijd van je leven
Opzetten van een nieuw magazine over genieten
Voor de ANWB media ontwikkelde Koos de Wilt een nieuwe bladformule voor babyboomers. Een lifestyleformule voor de steeds grotere groep van senioren die zijn opgegroeid met popmuziek, massacultuur, reizen en welvaart en ook wat te besteden hebben.
De doelgroep kijkt graag terug naar mooie herinneringen uit het verleden en kijkt ook reikhalzend uit naar een actieve en aangename toekomst. Kortom, ze willen nú genieten van de tijd van hun leven! Voor ANWB media genoeg aanknopingspunten om deze doelgroep de bedienen. Maar hoe past dit blad in de bestaande bladenmix? ANWB media staat immers bekend om functionele tijdschrifttitels met een sterke focus op mobiliteit, recreatie en reizen. De doelgroep is echter veel groter en diverser dan de actieve wandelaar, fietser, automobilist, caravanbezitter of ‘hard core’-reizer. Hoe kan er titel ontwikkeld worden die deze mix aanvult?
Vier kunstenaars die zichzelf en hun wereld hebben gevonden in hun atelier…
‘Ik heb nu een mooie leeftijd. Langzamerhand krijg ik het gevoel dat ik alles kan doen op het podium. Heerlijk!” Matilde Santing in ‘Nu de tijd van je leven’
Gekozen werd voor een onderzoek naar een titel die de kernwaarde van ANWB hoog hield, maar tegelijkertijd met meer nadruk op sfeer, lifestyle, genieten, diversiteit in belangstelling. Een blad ook dat oog heeft voor het feit dat de doelgroep goed opgeleid is, de talen spreekt en is opgegroeid met televisie, tijdschriften, popmuziek, massamedia, mode en welvaart. De beoogde lezers voelen zich niet alleen jong, maar zijn het ook in alles wat ze doen: uitgaan, vreemde landen ontdekken, nieuwe ervaringen op doen, leren, cultuur opsnuiven en de natuur ontdekken. Op deze doelgroep is een redactie bladformule ontwikkeld, een vormgeving gekozen en een dummy gemaakt. Aansluitend is een kernredactie samengesteld en is het blad intern bij de ANWB en extern in de markt gaan leven. Inmiddels is ‘Nu de tijd van je leven’ een tijdschrift boordevol inspiratie en informatie dat op plezierige manier en zonder prietpraat vertelt hoe je de uitdagingen van de nieuwe fase in je leven aanpakt, waar je moet zijn, wie je moet ontmoeten en wat er te beleven is. Het blad is geïntroduceerd met een totale oplage van 150.000 exemplaren en wordt op 6.000 verkooppunten verkocht. Het blad heeft inmiddels een stevige losse verkoop en abonneebestand ontwikkeld.